دندان عقل روی عصب چیست؟

دندان عقل آخرین دندان‌هایی هستند که در دهان رشد می‌کنند. آنها معمولاً در اوایل بزرگسالی، بین سنین 17 تا 25 سالگی رشد می‌کنند. دندان‌های عقل در قسمت عقب دهان، در پشت دندان‌های آسیاب رشد می‌کنند. آنها ممکن است در یک ردیف یا در دو ردیف رشد کنند. در برخی از افراد، دندان‌های عقل به درستی رشد نمی‌کنند و ممکن است در دهان گیر کنند یا کج باشند. این می‌تواند باعث درد، تورم و سایر مشکلات شود.

در برخی موارد، دندان‌های عقل روی عصب رشد می‌کنند. این می‌تواند باعث درد شدید و سایر مشکلات شود. اگر دندان‌عقل شما روی عصب رشد می‌کند، ممکن است لازم باشد آن را بکشید.

جراحی کشیدن دندان‌عقل روی عصب می‌تواند یک عمل پیچیده باشد. متخصصان مرکز تخصصی جراحی دندان‌عقل نهفته دکتر مسعودی در کرج تجربه زیادی در این نوع جراحی دارند. جراحی معمولاً تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

دندان عقل روی عصب چیست

گروه دندانپزشکی دکتر مسعودی با بیش از 35 سال سابقه در زمینه ی درمان زیبایی (لمینت و کامپوزیت) دندان وجراحی های وسیع دندانپزشکی بهترین گزینه برای رفع مشکل شما عزیزان می باشند.طبق نظرسنجی مردمی درصد رضایت بیماران، تجربه ی کاری کلینیک دکتر مسعودی با بیش از 1231 ایمپلنت دندان در کرج جز برترین رتبه ها می باشد.

در حین جراحی، متخصصان مرکز تخصصی جراحی دندان عقل نهفته دکتر مسعودی ابتدا لثه را برش می دهند و استخوان را برمی دارند تا به دندان عقل دسترسی پیدا کنند. سپس دندان عقل را با استفاده از ابزارهای جراحی خارج می کنند.

درصورتی‌که دندان‌عقلی که روی عصب باشد و دکتر مهارت کافی جهت انجام کار موردنظر را نداشته باشد می‌تواند آسیب طولانی‌مدت از جمله بی‌حسی کامل زبان یا فک را برای بیمار داشته باشد.

دندان عقل نیمه نهفته

پس از جراحی، متخصصان مرکز تخصصی جراحی دندان عقل نهفته دکتر مسعودی در کرج یک پانسمان روی محل زخم قرار می دهند. ممکن است نیاز به مصرف مسکن برای تسکین درد داشته باشید. همچنین ممکن است لازم باشد چند روز از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.

پس از کشیدن دندان‌عقل، مراقبت‌های خاصی را باید انجام دهید تا از عفونت جلوگیری کنید. این شامل موارد زیر است:

• استفاده از مسکن طبق دستور دندانپزشکان مرکز تخصصی جراحی دندان‌عقل نهفته دکتر مسعودی
  • خوردن غذاهای نرم
  • اطلاع‌دادن به ما در صورت بروز هرگونه مشکل

در بیشتر موارد، جراحی کشیدن دندان عقل روی عصب موفقیت آمیز است. با این حال، مانند هر عمل جراحی، خطراتی نیز وجود دارد. این خطرات شامل موارد زیر است:

• آسیب به عصب
  • درد

اگر دندان عقل شما روی عصب رشد می کند، مهم است که با متخصصان مرکز تخصصی جراحی دندان عقل نهفته دکتر مسعودی در کرج در مورد مزایا و خطرات جراحی صحبت کنید. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تصمیم بگیرید که آیا جراحی برای شما مناسب است یا خیر.

جهت مشاوره مجازی و اطلاع از هزینه ها با کلینیک دندانپزشکی دکتر مسعودی با 35 سال سابقه  می توانید عکس OPG خود را به تلگرام، واتساپ یا ایتا به شماره تلفن  09965311519 ارسال نمایید.